Löneadministratör med inslag av ekonomi

Avanzera AB

Publiceringsdatum: 2025-11-06

Tjänstgöringsort: Stockholm

Om tjänsten

Plats: Stockholm
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Avanzera söker nu en erfaren och noggrann löneadministratör till en av våra kunder i Stockholm. Här får du en bred och varierad roll där du kombinerar lönearbete med ekonomiadministration i en värderingsstyrd organisation med engagerade kollegor och korta beslutsvägar.

Det är en varm och trivsam arbetsplats där man hjälps åt, har nära till skratt och där man verkligen känner sig som en del av gemenskapen.

Arbetsuppgifter

Du kommer att ansvara för hela löneprocessen – från registrering och kontroll till utbetalning och rapportering. Utöver lönearbetet stöttar du ekonomiavdelningen med löpande uppgifter som reskontra, fakturering och betalningar. Rollen passar dig som trivs i en självständig och ansvarsfull position med många kontaktytor.

Exempel på arbetsuppgifter:

Lön:
  • Självständigt ansvar för hela lönehanteringen
  • Hantering av frånvaro, förmåner, utlägg och andra personalrelaterade uppgifter
  • Rapportering till myndigheter och pensionsbolag
  • Stöd till chefer och medarbetare i lönefrågor


Ekonomi:
  • Kund- och leverantörsreskontra, fakturering och löpande bokföring
  • Hantering av betalningar och utlägg
  • Stöd vid bokslut och andra administrativa uppgifter

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som har några års erfarenhet av självständigt arbete med lön, gärna i kombination med uppgifter inom ekonomi. Du har god förståelse för lagar och avtal kopplade till lön, och trivs i en roll där du får vara både noggrann och serviceinriktad.
Du är trygg i din kompetens, van att arbeta mot deadlines och tycker om att bidra till ett gott samarbete mellan avdelningar.

Vi tror att du har:
  • Eftergymnasial utbildning inom lön, ekonomi eller motsvarande erfarenhet
  • Flera års erfarenhet av löneadministration
  • God systemvana och goda kunskaper i Excel
  • Erfarenhet av arbete med ekonomiuppgifter såsom reskontra och löpande bokföring


Som person är du:
  • Strukturerad och noggrann
  • Ansvarstagande och självgående
  • Prestigelös och hjälpsam – du stöttar gärna där det behövs
  • Kommunikativ och serviceinriktad


Övrig information:
Tjänsten är på heltid, med möjlighet till flexibilitet kring arbetstid och distansarbete. Du kommer att vara anställd av Avanzera och arbeta som konsult hos vår kund, däremot kommer kunden på sikt att vilja rekrytera därför söker vi främst dig som är intresserad av en fast tjänst.

Ansökan
Urval sker löpande – välkommen med din ansökan redan idag!

Om Avanzera

Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.

Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

Besök oss gärna på www.avanzera.se 

Kontakt
Vera Wallentin