Ekonomiassistent rekryteras till företag i Norrort

Avanzera AB

Publiceringsdatum: 2025-09-02

Tjänstgöringsort:

Om tjänsten

Vill du göra ett godare val? Vi söker en ekonomiassistent till ett spännande företag inom livsmedelsbranschen!

Är du ute efter en bred roll inom ekonomi och trivs med variation i arbetsdagen? Då kan detta vara nästa steg för dig! Vi söker nu en engagerad ekonomiassistent för anställning till vår kund med kontor i Norrort. Det här är en heltidstjänst med arbetstider kl. 08.00–17.00, där du arbetar 100 % från kontoret för att främja nära samarbete och en stark teamkänsla.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent blir du en del av ekonomi och inköpsteamet och rapporterar direkt till ekonomichefen. Du får en varierad vardag och möjlighet att utvecklas inom ekonomi i ett företag där du på sikt kan påverka och bidra till förbättringar.

Främsta ansvarsområden:

Kundreskontra
  • Fakturering och krediteringar
  • Registrering av inbetalningar
  • Bevaka och följa upp obetalda fakturor
  • Kundkontakt via telefon och mejl


Leverantörsreskontra
  • Registrering av kostnadsfakturor
  • Matchning av inköpsfakturor mot inleveranser
  • Planering och registrering av utbetalningar

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som har:
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande
  • Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Erfarenhet av Business Central eller liknande affärssystem
  • Goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel


För att trivas i rollen tror vi att du är:
  • Noggrann och strukturerad
  • Ansvarstagande och självgående
  • Serviceinriktad med en god samarbetsförmåga
  • En lagspelare som sätter teamets mål framför egna prestationer
  • Positiv och flexibel – du gillar en vardag med varierande uppgifter


Låter detta som något för dig?

Skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande, så vänta inte för länge.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Har du frågor, ring gärna ansvarig rekryteringskonsult, Helena Elvin 0733-81 89 81


Om Avanzera

Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat bemanning - & rekryteringsföretag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster.

Besök oss gärna på www.avanzera.se 

Kontakt
Helena Elvin Guillemain