Konsult till uppdrag inom fakturaprocess och leverantörsstöd

Avanzera AB

Publiceringsdatum: 2025-06-18

Tjänstgöringsort: Stockholm

Om tjänsten

Är du kommunikativ, självgående och gillar att få saker att hända? Nu söker vi på Avanzera en konsult till ett uppdrag i centrala Stockholm!

Om tjänsten:
Vår kund inom försäkringsbranschen har nyligen implementerat det nya systemet Coupa för hantering av leverantörsfakturor. För att underlätta övergången till det nya arbetssättet söker vi nu dig som trivs i en utåtriktad roll med mycket kontakt med leverantörer – både svenska och internationella.
  • Start: Så snart som möjligt
  • Omfattning: Heltid i 6 månader
  • Placering: Vår kund har som policy att man arbetar ca 3 dagar per vecka på kontoret och ca 2 dagar på distans om så önskas.


Du kommer att vara anställd av oss och arbeta ute hos vår kund. Hos Avanzera blir du en del av ett engagerat och personligt konsultbolag med lång erfarenhet inom ekonomi, administration och HR. Vi är måna om att du ska trivas i din roll och erbjuder löpande kontakt, stöd och uppföljning under hela uppdraget. Genom oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll, bygga värdefulla kontakter och möjlighet att vara ute på uppdrag hos spännande och välkända företag.

Arbetsuppgifter

Din huvudsakliga uppgift blir att kontakta leverantörer, identifiera rätt kontaktperson, boka in möten och på ett tydligt och pedagogiskt sätt guida dem genom den nya faktureringsrutinen i Coupa.

Syftet är att säkerställa att alla leverantörer förstår hur de ska arbeta i det nya systemet för att fakturahanteringen ska fungera smidigt och korrekt.

Arbetet kombinerar research, kommunikation och vägledning och kräver att du är initiativrik och kan driva arbetet självständigt framåt.

Kvalifikationer och erfarenhet

  • En god kommunikatör på både svenska och engelska
  • Självgående och ansvarstagande
  • Pedagogisk och lösningsorienterad
  • Relationsskapande och orädd i kontakten med nya människor
  • Strukturerad och van att hålla ordning på parallella kontakter och processer


Sammanfattningsvis söker dig som är engagerad, nyfiken och har en positiv inställning till nya arbetsuppgifter. Du är ambitiös, trivs med att ta ansvar och har en god förmåga att strukturera ditt eget arbete. Eftersom du kommer att möta olika typer av kontakter är det viktigt att du har en god systemförståelse, är lösningsorienterad och har lätt för att sätta dig in i nya verktyg och processer.

Erfarenhet av leverantörsreskontra eller fakturaflöden är meriterande, men det viktigaste är att du är tålmodig, har god systemförståelse och lätt för att sätta dig in i nya arbetssätt och digitala verktyg.

Låter det som något för dig?
Varmt välkommen med din ansökan till oss på Avanzera – vi intervjuar löpande!

Är du nyfiken på vad våra konsulter säger om hur det är att arbeta hos oss? Gå gärna in och läs vad våra medarbetare har givit oss för omdöme på: https://www.reco.se/avanzera-ab

Sökord: administratör, ekonomi, support, leverantör, faktura



Om Avanzera

Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.

Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

Besök oss gärna på www.avanzera.se 

Kontakt
Helena Elvin Guillemain