Ekonomiassistent till kundreskontran – långt konsultuppdrag

Avanzera AB

Publiceringsdatum: 2025-03-11

Tjänstgöringsort: Stockholm

Om tjänsten

Vill du bli en del av ett dynamiskt och internationellt företag där du får arbeta med ekonomi i en spännande och utvecklande miljö? Vi på Avanzera söker nu en ekonomiassistent för ett konsultuppdrag på minst ett år med goda möjligheter till anställning hos en av våra trevliga kunder. Här får du chansen att arbeta i en internationell miljö, utveckla din kompetens och vara en del av ett engagerat team.

Då detta är ett konsultuppdrag innebär det att du anställs hos oss på Avanzera och din arbetsplats är hos vår kund. Du kommer att ha en dedikerad konsultchef som finns som bollplank under hela vår gemensamma resa.

Är du nyfiken på vad våra konsulter säger om hur det är att arbeta hos oss? Gå gärna in och läs vad våra medarbetare har givit oss för omdöme på:
https://www.reco.se/avanzera-ab



Arbetsuppgifter

Om rollen
I den här rollen kommer du att hantera kundreskontra och kassabokföring, arbeta med avstämningar och månadsbokslut samt bidra till förbättringsinitiativ inom området.

Du kommer till en varm och välkomnande grupp, där man stöttar varandra och har roligt tillsammans. Här värdesätts både sammanhållning och utveckling och du blir en del av en kultur där hjälpsamhet och prestigelöshet står i fokus.

Arbetet sker tre dagar i veckan på kontoret, i en miljö där samarbete och trivsel är viktiga. De övriga två dagarna finns möjlighet att arbeta hemifrån.

Kvalifikationer och erfarenhet

Är det dig vi söker?

För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har:
✔ Flerårig erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent inom kundreskontra
✔ En ekonomisk utbildning, exempelvis en kandidatexamen i ekonomi, eller motsvarande kunskap.
✔ God förståelse för redovisning och en vilja att lära dig mer.
✔ Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift, då du kommer att använda det i det dagliga arbetet.
✔ Ett IT-intresse och nyfikenhet på systemprocesser –och goda kunskaper i Excel är ett plus.
✔ En driven, ansvarstagande och prestigelös personlighet – du gillar att ta egna initiativ och samarbeta med andra.

Vad erbjuder vi?
Hos Avanzera blir du en del av ett stabilt konsultföretag där vi bryr oss om våra konsulter och deras utveckling. Du får en trygg anställning, ett spännande uppdrag och chansen att bygga värdefull erfarenhet inom ekonomi.

Start: så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid.

Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig.


Om Avanzera

Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.

Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

Besök oss gärna på www.avanzera.se 

Kontakt
Vera Wallentin