Ekonomiassistent till leverantörsreskontra

Avanzera AB

Publiceringsdatum: 2025-01-16

Tjänstgöringsort: Stockholm

Om tjänsten

Är du en engagerad och noggrann ekonomiassistent med erfarenhet av att hantera stora flöden? Vill du vara en del av ett professionellt team hos en kund som värderar trivsel och samarbete högt? Då kan detta vara din nästa utmaning!

Vi på Avanzera är stolta över att få hjälpa vår kund i Bromma att hitta en ekonomiassistent till deras leverantörsreskontrateam. Kunden erbjuder en stimulerande arbetsmiljö, långsiktiga möjligheter och en varm företagskultur där din kompetens verkligen kommer till sin rätt.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du att spela en viktig roll i det dagliga arbetet med leverantörsreskontra. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

- Hantering av leverantörsfakturor, från registrering och kontering till betalning och uppföljning.
- Matchning och avstämning i stora flöden, där noggrannhet och effektivitet är avgörande.
- Lösning av avvikelser, i nära samarbete med leverantörer och interna avdelningar.
- Bidra till att förbättra och utveckla rutiner inom reskontran.

Du kommer att arbeta i ett dynamiskt team där samarbete och öppen kommunikation är i fokus. Rollen erbjuder både variation och möjligheten att fördjupa dig i reskontraprocesser.

Kvalifikationer och erfarenhet

För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har:

- Minst 2 års erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra.
- En god förståelse för stora flöden och förmåga att hantera ett högt arbetstempo.
- En noggrann och strukturerad arbetsstil, med ett öga för detaljer.
- God systemvana och en förmåga att snabbt sätta dig in i nya verktyg och processer.
- Har du erfarenhet av större affärssystem och/eller tidigare arbetat i en internationell miljö är det ett stort plus!

Som person är du lösningsorienterad, ansvarsfull och trivs med att samarbeta med andra för att nå gemensamma mål.

Vad vi erbjuder
- Omfattning: Långt uppdrag med start omgående eller enligt överenskommelse.
- En möjlighet att arbeta hos en kund med en mycket trevlig arbetsmiljö och en kultur som präglas av respekt, utveckling och samarbete.

Placering: Bromma med mycket goda kommunikationsmöjligheter.

Ansökan
Vi ser fram emot att höra från dig! Skicka in din ansökan redan idag så berättar vi gärna mer om uppdraget och hur vi på Avanzera kan hjälpa dig vidare i din karriär.

Varmt välkommen med din ansökan – tillsammans skapar vi nya möjligheter!

Om Avanzera

Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.

Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

Besök oss gärna på www.avanzera.se 

Kontakt
Vera Wallentin