Interim Lönekonsult sökes – 50–75% uppdrag

Avanzera AB

Publiceringsdatum: 2024-10-07

Tjänstgöringsort: Stockholm

Om tjänsten

Vi på Avanzera söker nu en interim lönekonsult för ett uppdrag hos en av våra kunder. Uppdraget startar vecka 42 och sträcker sig över cirka tre månader med möjlighet till förlängning. Du kommer att arbeta i en spännande och flexibel miljö där du initialt är på plats för introduktion, för att därefter ha möjlighet att arbeta i ett hybridupplägg. Vår kund sitter i trivsamma lokaler i södra Stockholm.

Vi söker både dig som är intresserad av att ta anställning hos oss och dig som är egenföretagare och har F-skattsedel.

Är du nyfiken på vad våra konsulter säger om hur det är att arbeta hos oss? Gå gärna in och läs vad våra medarbetare har givit oss för omdöme på: https://www.reco.se/avanzera-ab

Arbetsuppgifter

I denna roll kommer du att ansvara för lönehanteringen från ax till limpa för cirka 140–170 anställda, både för tjänstemän och timanställda. Du kommer att arbeta självständigt med löneprogrammet Agda PS, där det krävs att du har tidigare erfarenhet och kan sköta löneprocessen utan större stöd.

Du blir även kontaktperson för lönerelaterade frågor från de anställda och arbetar i nära samarbete med kundens HR-avdelning, som hanterar övriga HR-frågor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Självständigt hantera hela löneprocessen, från insamling av underlag till färdigställda löner.
- Hantera löner för både tjänstemän och timanställda.
- Arbeta i löneprogrammet Agda PS och kunna hantera det självständigt.
- Vara kontaktperson för anställda gällande lönerelaterade frågor.
- Samarbeta med HR-teamet som ansvarar för HR-relaterade frågor.
- Initialt fysiskt närvarande under introduktionen, därefter möjlighet till hybridarbete.

Kvalifikationer och erfarenhet

För att trivas i rollen tror vi att du har:

- Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med hela löneprocessen.
- Kunskap i löneprogrammet Agda PS
- Förmåga att arbeta självständigt och hantera lönearbetet utan löpande stöd.
- Erfarenhet från vårdsektorn är meriterande, men inget krav.

Om Avanzera

Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.

Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

Besök oss gärna på www.avanzera.se 

Kontakt
Vera Wallentin