Ekonomi och kontorsansvarig rekryteras till internationellt företag i City!
Avanzera AB
Publiceringsdatum: 2024-09-09
Tjänstgöringsort: Stockholm
Om tjänsten
Nu söker vi en ekonomiansvarig till ett spännande konsultbolag inom hållbarhet. Arbetsplatsen ligger centralt i Stockholm och på kontoret arbetar ca 10 medarbetare. Om önskan är att arbeta heltid finns det möjlighet att lägga på arbetsuppgifter som t.ex. ansvar för kontoret samt att delta administrativt i diverse projekt. Men tveka inte att ansök om du önskar arbeta deltid.
Arbetsuppgifter
Ungefär 30-40 % av din arbetstid kommer bestå av uppgifter inom området ekonomi.
- Fakturahantering, inkommande ch utgående
- Skattedeklarationer
- Pensionsutbetalningar
- Löneadministration (15-20 löner)
- Veckovisa likviditets- och kassaflödesprognoser
- Månadsrapportering av resultat, bokslut
- Skapa underlag för den årliga budgeten och årsredovisningen
- Sammanställning av projektintäkter
- Budgetbas och prognos
- Rapportering av KPI
För att fylla ut med uppgifter för att nå 100 %-tjänst (om så önskas) skulle någon eller några av följande områden kunna ingå i tjänsten;
- Marknadsföring och uppdatering av hemsida
- Linkedin-uppdateringar, nyhetsbrev mm.
- Projektledning
- Kontorsansvar
- Arbetsmiljöarbete
- Fakturahantering, inkommande ch utgående
- Skattedeklarationer
- Pensionsutbetalningar
- Löneadministration (15-20 löner)
- Veckovisa likviditets- och kassaflödesprognoser
- Månadsrapportering av resultat, bokslut
- Skapa underlag för den årliga budgeten och årsredovisningen
- Sammanställning av projektintäkter
- Budgetbas och prognos
- Rapportering av KPI
För att fylla ut med uppgifter för att nå 100 %-tjänst (om så önskas) skulle någon eller några av följande områden kunna ingå i tjänsten;
- Marknadsföring och uppdatering av hemsida
- Linkedin-uppdateringar, nyhetsbrev mm.
- Projektledning
- Kontorsansvar
- Arbetsmiljöarbete
Kvalifikationer och erfarenhet
För att lyckas i rollen bör du arbetat som ekonomiansvarig i åtminstone 3-5 år där det ingått löneadministration. Om du i ditt nästa arbete söker mera variation är denna roll kanske just den det du söker. En bred roll som du kan utveckla i ett mindre familjärt team. Har du erfarenhet av affärssystemet NetSuite är det starkt meriterande. Bra kunskaper i Excel och engelska är två måsten för att trivas med dina arbetsuppgifter. Det krävs att man kan arbeta självständigt men även att vara kommunikativ och arbeta i lag.
Varmt välkommen med din ansökan och skriv gärna om du helst arbetat del eller heltid.
Ring om du har frågor!/ Helena 0733-818981
Varmt välkommen med din ansökan och skriv gärna om du helst arbetat del eller heltid.
Ring om du har frågor!/ Helena 0733-818981
Om Avanzera
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat bemanning - & rekryteringsföretag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster.
Besök oss gärna på www.avanzera.se
Kontakt
Helena Elvin Guillemain