Kundreskontraspecialist rekryteras till företag i Norrort!

Avanzera AB

Publiceringsdatum: 2024-06-24

Tjänstgöringsort:

Om tjänsten

Nu söker vi för kunds räkning en kundreskontraspecialist för tillsvidareanställning med start efter sommaren. Tjänsten är på heltid med placering i Norrort. Möjlighet till arbete på distans 2 dagar per vecka. Vår kund expanderar och nyanställer på flera positioner.

Arbetsuppgifter

Du kommer tillsammans med dina två andra kollegor ansvara för hela flödet inom kundreskontran med arbetsuppgifter såsom:
  • Hantera kontoansökningar, fakturafrågor och upplägg av nya kunder
  • Inkasso- och kreditförsäkringsärenden
  • Kontakt med inkassobolag
  • Kreditbedömning, kreditlimiter
  • Ta fram underlag för betalningar
  • Underhåll av kundmasterdata
  • Utveckla och effektivisera kundreskontraprocessen

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som har arbetat med kundreskontrahantering i minst 3 år. Vi ser gärna att du även har god erfarenhet av Excel. Har du även arbetat i SAP är det meriterande, men ej ett krav. Då vår kund har engelska som koncernspråk är det viktigt att du känner dig bekväm i det engelska språket.

Som person ser vi gärna att du är drivande, framåt och orädd. Du är lösningsorienterad och engagerad som person. Då du i din roll har mycket extern och intern kommunikation är det viktigt att du arbetar serviceinriktat, noggrant och strukturerat.


Ansök redan idag eller ring gärna om du vill veta mer!
/Helena Elvin
0733-818981

Om Avanzera

Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat bemanning - & rekryteringsföretag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster.

Besök oss gärna på www.avanzera.se 

Kontakt
Helena Elvin Guillemain