Ekonomikonsult med seniora kunskaper

Avanzera AB

Publiceringsdatum: 2024-02-01

Tjänstgöringsort: Stockholm

Om tjänsten

Vi söker för kunds räkning nu en erfaren ekonomikonsult med seniora kunskaper inom ekonomi för att omedelbart stötta och förbättra deras ekonomiska processer.

Här är din chans att spela en nyckelroll och påverka vår kunds framtid!

Då detta är ett konsultuppdrag så kommer du att vara anställd hos oss på Avanzera och jobba ute hos vår kund.
Tjänsten är på heltid och kontoret ligger i centrala Stockholm med mycket fin arbetsmiljö och hög trivsel i personalen. Det finns möjlighet till arbete hemifrån upp till 50% om arbetet så tillåter.

Initialt är uppdraget tänkt att pågå i 4 månader med möjlighet till förlängning.

Vi söker både dig som vill vara anställd hos oss men även dig som har eget företag med F-skatt sedel.

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifter initialt:
  • Budgetarbete:
    • Granska och förbättra befintliga budgetprocesser.
    • Strategiskt äga och driva budgetprocessen.
    • Samarbeta med och stöd av ekonomichef.

  • Uppföljning och Planering:
    • Planera för uppföljning av budget och andra ekonomiska nyckeltal.
    • Utveckla rutiner och processer för effektiv uppföljning.


    Arbetsuppgifter lite längre in i uppdraget:
  • Redovisning och Bokslut:
    • Ansvar för avstämning av balanskonton och löpande avstämning.
    • Delta i månads-/kvartalsbokslut och planeringsarbete.

  • Utvecklingsprojekt:
    • Ta del av och ansvara för utvecklingsprojekt inom redovisning och bokföring.

  • Prognosarbete:
    • Implementera ekonomisk uppföljning och prognosarbete för kostnadsställen.
    • Utveckla och följa upp resursfördelning och ekonomiska nyckeltal.

  • Intern Kontroll och Rapportering:
    • Delta i processen för intern kontroll.
    • Säkerställ att finansiell rapportering följer lagar och krav.

  • Kvalifikationer och erfarenhet


    Vi söker dig som besitter seniora kunskaper inom ekonomi och har erfarenhet av budgetprocesser och uppföljning. Du bör ha förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du kan dra nytta av stödet från ditt team.
    Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö och möjligheten att vara en viktig resurs i vår kunds ekonomiska utveckling.

    Om Avanzera

    Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.

    Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

    Besök oss gärna på www.avanzera.se 

    Kontakt
    Vera Wallentin