Operativ inköpare rekryteras

Avanzera AB

Publiceringsdatum: 2023-02-08

Tjänstgöringsort: Järfälla

Om tjänsten

Vår globala kund som är världsledande inom utveckling, tillverkning och försäljning av energieffektiva fläktar och elmotorer söker nu en erfaren operativ inköpare med orderhanteringskunskaper. Vår kund erbjuder ett utvecklande arbete på ett framgångsrikt och lönsamt företag. Kunden ser personalen som en tillgång och har därför lyckats skapa en god och trivsam atmosfär på företaget genom åren.

Tillträde under våren 2023 med hänsyn till uppsägningstid. Detta är en hyrrekrytering där du kommer gå in som konsult den första tiden och därefter bli anställd hos företaget. Tjänsten är på heltid och är belägen i Järfälla.

Detta är till en början ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön, tjänstepension, friskvårdsersättning mm.

Arbetsuppgifter

Som operativ inköpare kommer du att ingå i ett inköpsteam som idag består av 8 personer. Dina främsta arbetsuppgift kommer att handla om att ansvara för inköp av produkter och komponenter från kundens koncernbolag samt externa leverantörer till lagret samt produktionen i Järfälla. Du kommer även att driva inköpsfrågor både internt och externt samt att ha kontroll över prognos- och ledtidshantering för inköpen. Leveransbevakning och kontroll av fakturor för att identifiera och hantera prisavvikelser är också vanligt förekommande arbetsuppgifter hos inköpsteamet. Du kommer även hantera hela order-logistikflödet för utvalda kunder.

Exempel på arbetsuppgifter:
- Operativt inköp baserat mot kundorder, prognoser och beställningspunkt.
- Prognos- och ledtidshantering för våra olika inköp.
- Leveransbevakning och beräkning av lagernivåer, justera beställningspunkter och säkerhets lager.
- Kontrollerar fakturor för att identifiera och hantera prisavvikelser.
- Driva inköpsfrågor internt och externt.
- Samarbete internt med säljavdelningen, vara delaktig i vissa kundmöten.
- Tull och export hantering.

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som har erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter och lätt kan sätta dig in i rollen som operativ inköpare och orderhantering. Du ska ha relevant utbildning inom inköp och logistik eller motsvarande. Erfarenhet avseende inköp, avrop, lagerstyrning och ett plus är om du har varit inom tillverkningsindustrin tidigare. Datorvana är ett krav, SAP är ett krav. Vi ser även att du har god Excelkunskap. Du ska ha goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Tyska är meriterande.

För att lyckas i rollen ska du kunna arbeta självständigt och vara serviceinriktad. Du ska vara trygg med att ha många kontaktytor som med leverantörer, kunder, säljare och inköpsteam. Du är noggrann, driven, prestigelös, flexibel och har möjlighet att ha flera pågående tidskritiska aktiviteter samtidigt. Det är viktigt att du har ett analytiskt, logistiskt och strategiskt synsätt. Du är också driven, kommunikativ och får saker gjorda. Sist, men inte minst, önskar vi att du är en god lagspelare som stöttar dina kollegor och arbetar mot gemensamma mål.

Sök redan idag! Då tillsättandet ska ske så snart som möjligt kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan!

Om Avanzera

Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat bemanning - & rekryteringsföretag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster.

Besök oss gärna på www.avanzera.se 

Kontakt
Cecilia Wiborg