Ekonomiassistent sökes till ett fastighetsbolag i Nacka

Avanzera

Publiceringsdatum: 2023-05-08

Tjänstgöringsort: Nacka

Om tjänsten

Vår kund är ett fastighetsbolag som bygger och förvaltar fastigheter i Storstockholm och Mälardalen. Genom erfarenhet, personligt engagemang och en stark tillit till morgondagens samhällen arbetar man för att realisera potentialen i olika områden.

Nu växer bolaget och söker därför en ekonomiassistent för rekrytering med god erfarenhet av ekonomi och med hög känsla för service.

Vår kund är baserad i Nacka och flyttar under Q4 2023 in i nybyggda lokaler nära nya tunnelbanan och Nacka Forum.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid på kontoret där cirka 15 medarbetare arbetar.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent kommer du att ha ansvar för hela processen av leverantörsreskontra samt kund- och hyresreskontra, vilket även innefattar månadsperiodiseringar och avstämning mot huvudbok där du arbetar nära bolagets redovisningsansvarig.

Rollen är bred och omfattar bland annat;
  • Ansvar för hela processen för leverantörsreskontra, vilket innebär elektronisk fakturahantering och leverantörsbetalningar.
  • Ansvar för hela processen för kund- och hyresreskontra, vilket innebär kundinbetalningar och krav- och inkassohantering.
  • Löpande redovisning mot kassa/bank samt delaktighet i månadsbokslut med periodisering och avstämning mot huvudbok.
  • Kontorsadministration, vilket innebär att hålla kontakten med och koordinera leverantörer kopplade till kontor och service.

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som har någon form av utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet av liknande arbete inom kund- och leverantörsreskontra.

För att lyckas i rollen är du noggrann, pålitlig, företagsam och trygg i din profession, tar egna initiativ och gillar att arbeta proaktivt för att alltid ligga steget före och utvecklas i din roll. Att kunna prioritera och hantera flera arbetsuppgifter samtidigt är en styrka hos dig. Som person är du handlingskraftig och lyhörd och räds inte för att hugga i och hjälpa till där det behövs.
Du har vana av flera olika ekonomisystem, gärna av just Hogia och/eller Vitec. Du bör också ha mycket goda kunskaper i Office-paketet samt kommunicera väl på både svenska och engelska i tal och i skrift.


Om Avanzera

Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat bemanning - & rekryteringsföretag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster.

Besök oss gärna på www.avanzera.se 

Kontakt
Helena Elvin Guillemain