Rekrytering av Redovisningsekonom, deltid 75%

Milso

Publiceringsdatum: 2022-11-25

Tjänstgöringsort: Stockholm

Om tjänsten

Vi på Avanzera hjälper Milso AB att rekrytera deras nya redovisningsekonom. Som redovisningsekonom kommer du få möjligheten att tillhöra ett IT företag som är ett oberoende tjänsteföretag med verksamhet inom Teknik-, Lednings- och IT-området. Milso grundades 2006 och har även en egenutvecklad produkt för arbetsledning i både små och stora företag. Milsos inriktning är att driva en professionell och ekonomiskt sund verksamhet med ett positivt arbetsklimat och engagerade medarbetare. I dag består företaget av ett 20-tal medarbetare och med fokus på tillväxt. Milso sitter i fina lokaler på Kungsholmen.

I denna rekrytering av en ny redovisningsekonom, har Milso valt att samarbeta med Avanzera, alla ansökningar och all kommunikation önskas därmed ske via Avanzeras kontaktperson, Malin Klingberg.

Arbetsuppgifter

Som redovisningsekonom kommer du arbeta nära VD:en med ansvar för både redovisning och lön samt allmänna administrativa arbetsuppgifter. Du kommer tillsammans med VD:en diskutera frågor av mer strategisk karaktär såsom verksamhetsanalyser, affärsutveckling och vissa personalfrågor. I rollen ingår också löpande kontakter med våra medarbetare som till största delen är ute på uppdrag hos våra kunder.

Exempel på arbetsuppgifter:
- Löpande redovisning och hantering av kund- & leverantörsreskontra
- Fakturering
- Moms- & arbetsgivardeklarationer
- Likviditetsrapportering
- Månadsbokslut och rapportering/uppföljning, avstämningar
- Resultat- & Verksamhetsanalyser
- Lönehantering/utbetalning lön
- Hantering av reseräkningar/ rikskort
- Semesterberäkning
- Personaladministration (tjänstepension, försäkringar och underlag till försäkringskassan)
- Årsbokslut & inkomstdeklaration
- Inköp av kontorsmaterial
- Stöd till VD i såväl enkla som strategiska frågor

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig med minst 5 års erfarenhet som redovisningsekonom. Du ska även ha minst 5 års erfarenhet av lönehantering och personaladministration. Minst 3 årig ekonomisk linje eller motsvarande. Påbyggnadsutbildning inom ekonomi och administration är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av Hogia eller annat likvärdigt ekonomisystem. Goda kunskaper i MS Office. Flytande i svenska men du behöver även behärska engelska i tal och skrift.

Som person är du självgående i din arbetsroll och du är noggrann, strukturerad, samarbetsvillig och har en positiv grundinställning. Du ska även vara ansvarsfull, serviceorienterad och representativ. Du trivs med att jobba högt som lågt inom ekonomiområdet.

Känns det som att denna tjänst kan vara aktuell för din del? Vi är väldigt nyfikna på dig och din erfarenhet och vi ser fram emot att få in just din ansökan som kanske gör att du blir en av Milsos nästa medarbetare. Sök redan idag!

Om Avanzera

Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster.

Besök oss gärna på www.avanzera.se 

Kontakt
Malin Klingberg