Payroll Specialist till internationell koncern

Avanzera AB

Publiceringsdatum: 2022-06-29

Tjänstgöringsort: Stockholm

Om tjänsten

Vår kund är en internationell och börsnoterad koncern som utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter under marknadsledande varumärken. Kunden sitter i centrala Stockholm och man kommer tillhöra ett team på sju personer som är inkluderande och företaget främjar ett gott arbetsklimat. Detta är ett konsultuppdrag på heltid som kommer pågå under ca ett och ett halvt år med önskad start under september 2022. Arbetet kommer ske på plats med möjlighet att arbeta hemma vid överenskommelse med närmsta chef samt teamet. Kontoret ligger i Stockholm city.

Detta är ett konsultuppdrag och du kommer bli anställd av Avanzera. Vi värdesätter starkt att du känner dig trygg i din anställning hos oss. Därför erbjuder vi alltid dig som medarbetare en marknadsmässig månadslön, pensionsavsättning, friskvårdsbidrag och anslutning till vårt kollektivavtal.

Arbetsuppgifter

Som Payroll Specialist kommer du erbjudas en bred roll inom löneområdet, där du även kommer att stötta och hjälpa HR-avdelningen och vara aktiv i årets samtliga löneprocesser. I rollen som Payroll Administrator blir ditt främsta ansvarsområde att hantera tjänstemanna- och kollektivanställdas löner. Lönerna sköts idag i lönesystemet AgdaPS och här hanterar du alla moment från ax till limpa. Du kommer att vara kontaktperson gentemot organisationens chefer och medarbetare i frågor som berör lönehantering och beräkning, där du vägleder dem med rätt information samt har en kontrollerande funktion vid tidpunkt för deadlines.

Exempel på löpande arbetsuppgifter:
  • Betala ut lön, reseräkningar till anställda tjänstemän och arbetare i Sverige i enlighet med de gällande lagar, kollektivavtal och interna regelverk.
  • Hantering av företagets tjänstebilar i lönesystemet samt granska reseräkningar.
  • Rapportering mot myndigheter och uttag av statistik inom koncernen.
  • Hålla sig uppdaterad kring gällande lagar och avtal.
  • Övrig HR-administration så som administration kring nyanställningar m.m.


I rollen kommer du vara delaktig i att utveckla och förvalta löneprocesser, vara inläst på lathundar, processbeskrivningar och nya uppdateringar inom lön. Du kommer att få stöttning i skapa en god kompetens inom aktuellt ansvarsområde samt få god kunskap om företagets policys, system och processer kopplat till löneområdet. Vidare kommer du att ha ett nära samarbete med HR-avdelningen.

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som har minst 5-7 års erfarenhet inom lön och har erfarenhet av självständig lönehantering. Du har goda kunskaper om lönesystem och rådande arbetsrättslagar som berör lön. Du har hög kunskap om löneberedningar i Agda PS inklusive årsskiftesrutiner. Du har gymnasieexamen samt är diplomerad löneadministratör. Vi ser att du är en van användare av hela Office-paketet. Du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska, i tal och skrift.

Som person är du noggrann, engagerad och driven med förmågan att planera ditt egna arbete. Du har en förmåga att skapa och upprätthålla struktur. Du har en hög integritet och tycker om att arbeta likväl självständigt som i team. Vi ser även att du har en hög kommunikativ förmåga och hålla deadlines. Verkar för att bidra till ett gott arbetsklimat. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer.

Om Avanzera

Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Besök oss gärna på www.avanzera.se 

Kontakt
Cecilia Wiborg