Junior ekonomiassistent

Avanzera AB

Publiceringsdatum: 2022-04-13

Tjänstgöringsort: Stockholm

Om tjänsten

Vi söker en junior ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra. Uppdraget kommer pågå i 6 månader norr om Stockholm. Tjänsten är på heltid och du kommer vara anställd hos Avanzera AB och din arbetsplats är hos kund.

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter:
  • Importera scannade fakturor in i 365 och skicka ut för attest
  • Postera godkända fakturor
  • Postera fakturor som har matchat inköpsorder (3 way matching)
  • Kommunikation med avdelning operations om inköpsordrar som inte har matchat och hur de kan lösas
  • Kontakt med leverantörer, be om kontoutdrag för att försäkra oss om att vi har alla fakturor
  • Gå igenom leverantörskorten och se till att inga omatchade betalningar eller dylikt ligger kvar
  • Diverse ad hoc uppgifter som har med leverantörsreskontra att göra


Kvalifikationer och erfarenhet

Gärna lite erfarenhet av ekonomi sedan tidigare. Det är meriterande om du ha arbetat i Exflow & Microsoft Dynamics 365. Vi ser att du kan svenska i tal och skrift samt engelska främst i tal.

Som person är du prestigelös, teamplayer och ansvarsfull. Vi ser gärna att du lätt kan sätta dig in i nya system.

Om Avanzera

Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Besök oss gärna på www.avanzera.se 

Kontakt
Cecilia Wiborg