Financial Controller med start i slutet av april

Avanzera

Publiceringsdatum: 2022-03-17

Tjänstgöringsort: Stockholm

Om tjänsten

Vi söker just nu en Financial Controller på heltid till vår kund som är ett ledande bolag inom fastighetsrådgivning. Vår kund har sitt kontor beläget i centrala Stockholm, i ljusa och trevliga lokaler. Tjänsten är på heltid och är tänkt att starta i slutet av april och pågå fram till augusti/september. Under denna period kommer du att vara anställd via oss på Avanzera.

Att vara anställd via oss på Avanzera innebär att din arbetsplats är ute hos vår kund, men likväl så ska du känna dig trygg med våra anställningsvillkor. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning enligt kollektivavtal samt betald semester.

Arbetsuppgifter

  • Löpande granskning av intäkter (inkl WIP per AO) samt avvikelserapportering mot budget
  • Löpande granskning av kostnader samt avvikelserapportering mot budget
  • Bokslut - månads-, kvartals- och årsbokslut
  • Ansvarig för all rapportering och uppladdning actuals till hyperion samt uppdatering rapportpaket till UK excel fil.
  • Flash rapportering Intäkter & Kostnader
  • Koncernavstämningar
  • IFRS16 – Leasing effekt rapportering.
  • Treasury rapport (Analys bokslutsmånad mot tidigare forecast samt forecast 18månader)
  • Kravställ teamet samt ta en stöttande och drivande roll i teamet.
  • Revision samt behjälplig med årsredovisning.
  • Ansvarig för hela budget- och prognos processen samt affärssystemet Effectplan.
  • Kontinuerligt verka för effektivisering och utveckling av befintliga rutiner och processer.
  • Budget för OH
  • Stöd till CFO
  • Ad-hoc

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som har en akademisk examen i ekonomi. Erfarenhet som Financial Controller med starka redovisningskunskaper. Mycket goda redovisningskunskaper och en förståelse för ekonomiska flöden. Erfarenhet från rapportering i större företag och att arbeta i en internationell organisation. En förmåga att hantera och jobba i projekt. Erfarenhet från att självständigt upprätta en årsredovisning och inkomstdeklaration.

Om Avanzera

Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Besök oss gärna på www.avanzera.se 

Kontakt
Malin Klingberg