Kvalificerad ekonomiassistent inom kundreskontra till retail-bolag

Avanzera

Publiceringsdatum: 2021-08-30

Tjänstgöringsort: Stockholm

Om tjänsten

Nu söker vi för kunds räkning en kvalificerad ekonomiassistent som vill arbeta brett inom deras ekonomifunktion med bland annat kundreskontra och kreditflöden. Detta är en roligt och utvecklande tjänst som passar dig som trivs med många kontaktytor!

Vår kund är ett mycket välkänt internationellt företag inom Retail-branschen som sitter i trevliga lokaler i centrala Stockholm. Du kommer att ingå i ett ekonomiteam och rapportera till redovisningschef.

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna kommer främst att innefatta:
  • Tillsammans med dina kollegor se till att bibehålla ett starkt kassaflöde genom effektiva processer
  • Kreditkontroll av kunder samt godkännande av nya konton och kreditgränser
  • Registrera inbetalningar
  • Fakturering och påminnelsehantering
  • Säkerställa att företagets kreditpolicy följs
  • Sätta kredittak utifrån information som hämtats från kreditinstituten
  • Avstämningsarbete
  • Övervakning av kreditbetyg, varningstecken och förändringar
  • Koordinera indrivningsprocessen samt administrera osäkra fordringar och nedskrivningar av fordringar
  • Pausa leveranser till kunder som har betalningssvårigheter och hitta en lämplig handlingsplan för vidare samarbete
  • Förbättring och utveckling av existerande rutiner
  • Supporta landschefer och hålla redovisningschefen informerad om kreditläget på marknaderna



Utöver detta, kommer du att vara dina kollegor behjälplig med sedvanligt förekommande uppgifter för en ekonomiavdelning, samt ta emot samtal/mail och frågor från butiker och kollegor. Vår kund arbetar i ekonomisystemet Navision och till stor del i Excell.

Kvalifikationer och erfarenhet

För att vara rätt kandidat för den här tjänsten ser vi att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare och är van vid att arbeta självständigt. Har du arbetat inom Retail sedan innan så ser vi det som starkt meriterade.
Du trivs i en bred roll och känner dig trygg med kreditfrågor och bokföring samt är van att ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter. Vi ser att du har goda kunskaper i Excel samt erfarenhet av att arbeta i transaktionsintensiva företag. Har du arbetat i Navision sedan tidigare är det meriterande, men ej ett krav. Eftersom vår kund agerar på en internationell marknad ser vi det som nödvändigt att du hanterar både svenska och engelska på en avancerad nivå.

För att trivas bäst i rollen, är du en person som föredrar en kommunikativ miljö med fokus på teamarbete samtidigt som det är viktigt att du självständigt tar ansvar och utför dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och noggrant sätt. Du är social och beskrivs som positiv och nyfiken person som trivs i en fartfylld verksamhet med högt i tak!
Uppdraget förväntas påbörjas i mitten av sepetemberr och fortlöpa tillsvidare med möjlighet till överrekrytering.

Om Avanzera

Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Sökord: Ekonomiassistent, Kredit, Ekonom, Kundreskontra

Besök oss gärna på www.avanzera.se 

Kontakt
Anna Kalzén