
Erfaren löneadministratör till konsultuppdrag
Avanzera AB
Publiceringsdatum: 2021-04-30
Tjänstgöringsort: Stockholm
Om tjänsten
Vi söker en erfaren löneadministratör med HR erfarenhet och mycket god kunskap i HogiaLön Plus till en av våra kunder innanför tullarna. Du kommer vara ansvarig för hela löneprocessen. Arbetet är brett och innebär daglig kontakt med chefer, medarbetare, HR och ekonomi m.fl. gällande frågor kring lön, avtals-, försäkrings- och pensionsfrågor och mycket annat. Har du erfarenhet av HR kan tjänsten uppnå heltdi. Tjänsten är som ersättare för en föräldraledighet på deltid och tillträdde sker i maj 2021 t.o.m maj 2022 med option på förlängning.
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Vi värdesätter starkt att du känner dig trygg i din anställning hos oss. Därför erbjuder vi alltid dig som medarbetare en marknadsmässig månadslön, pensionsavsättning, friskvårdsbidrag och anslutning till vårt kollektivavtal.
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Vi värdesätter starkt att du känner dig trygg i din anställning hos oss. Därför erbjuder vi alltid dig som medarbetare en marknadsmässig månadslön, pensionsavsättning, friskvårdsbidrag och anslutning till vårt kollektivavtal.
Arbetsuppgifter
- Lönehantering i lön- och tidredovisningssystem
- Uppdateringar i personal- och lönesystem
- Administration kring nyanställning och avslut av anställning m.m.
- Rapportering till myndigheter
- Behörighetshantering
- Pensioner
- Uppdateringar i personal- och lönesystem
- Administration kring nyanställning och avslut av anställning m.m.
- Rapportering till myndigheter
- Behörighetshantering
- Pensioner
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har minst 4 års erfarenhet som Löneadministratör / Payroll administrator och gärna erfarenhet av HR administration. I rollen är det viktigt med erfarenhet av självständig lönehantering. Du har goda kunskaper i HogiaLön Plus kan hantera alla frågor som rör lön. Vi ser att du erfarenhet av att arbeta med löner inom ett medelstort företag. Du har minst en YH-utbildning inom lön. Vi ser att du är en van användare av hela Office-paketet. Du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska, i tal och skrift.
För att du ska trivas, tror vi att du motiveras av ordning och reda, du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt. Som person är du tydlig i din kommunikation, du är flexibel och har en stark känsla för service. Du har också integritet och är ansvarskännande.
Att ansöka tar bara ett par minuter, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan!
För att du ska trivas, tror vi att du motiveras av ordning och reda, du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt. Som person är du tydlig i din kommunikation, du är flexibel och har en stark känsla för service. Du har också integritet och är ansvarskännande.
Att ansöka tar bara ett par minuter, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan!
Om Avanzera
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera.
Besök oss gärna på www.avanzera.se

Kontakt
Cecilia Wiborg