Rekrytering Ekonomiassistent/Löneadministratör

Avanzera AB

Publiceringsdatum: 2021-04-23

Tjänstgöringsort: Sollentuna

Om tjänsten

Nu är det dags för Ohmegis nuvarande ekonomiassistent att gå vidare och självklart måste vi se till att hitta nästa stjärna till detta familjära företag. Vi söker dig som vill axla en roll där du kommer att ha en kombinerad roll som ekonomiassistent med löneadministrativa inslag (ca 40%).
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och är tänkt att tillsättas omgående. Ohmegi har sitt kontor placerat i Sollentuna, tillgång till parkering för den som är bilburen men även lätt för den som åker kollektivt.

Lite kort om Ohmegi: en av de ledande helhetsspecialisterna på installationer inom el, tele, teknik och säkerhet. Ohmegi är även en del av Instalco koncernen där ledorden är samverkan, moget ledarskap och effektiva processer. Idag arbetar ca 100 anställda inom Ohmegi, både tjänstemän och yrkesarbetare.

Detta är en direktrekrytering, där vi på Avanzera håller i hela rekryteringsprocessen. Du är välkommen att kontakta oss alternativt att titta in på vår hemsida www.avanzera.se

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent/löneadministratör kommer du lägga ett par dagar i månaden på lönearbete och resterande tid på ekonomi. Du rapporterar till ekonomichefen.

Arbetsuppgifter som kommer att vara dina primära arbetsuppgifter:
  • Löpande lönehantering, löneberedning samt löneadministration (tjänstemän och yrkesarbetare)
  • Utläggsredovisning och kollektivavtal
  • Administration och kontakt med myndigheter t ex Försäkringskassan
  • Leverantöreskontra
  • Kundreskontra; registrering, kontering, avstämningar och påminnelser
  • Fakturahantering
  • Kontoavstämningar
  • Dokumentation


Kvalifikationer och erfarenhet

Till denna tjänst söker vi dig som har en erfarenhet av en likande arbetsroll med ovanstående ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Det är även meriterande om du har erfarenhet av löneberedning för yrkesarbetare och kollektivavtalet EIO. Du har systemvana och då Ohmegi arbetar framför allt i MS Office men samt Entré så ses detta som starkt meriterande om du känner dig bekväm i dessa.

Vi värdesätter ansvarstagande, noggrannhet, flexibilitet och samarbetsförmåga. Rollen ställer också krav på hög integritet, servicekänsla och att du ska kunna tolka och förklara komplexa frågor på ett pedagogiskt sätt till medarbetarna.

Vi erbjuder dig en spännande roll i ett tryggt och framgångsrikt företag.

I denna rekryteringsprocess samarbetar Ohmegi med Avanzera. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Avanzera, Malin Klingberg på tfn 08-54528307. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Om Avanzera

Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Besök oss gärna på www.avanzera.se 

Kontakt
Malin Klingberg