Löneassistent / personaladministratör, deltid

Avanzera AB

Publiceringsdatum: 2021-04-15

Tjänstgöringsort:

Om tjänsten

Vi söker nu för kunds räkning en löneassistent / personaladministratör på deltid ca 25 %. Tjänsten är tänkt att tillsättas så snart som möjligt och placeringen är i Solna.
Detta är ett längre konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Vi söker dig som har eget företag och fakturerar timmar eller dig som vill blir anställd på deltid hos oss.

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifter
Som löneassistent / personaladministratör kommer du att ingå i företagets HR-avdelning som idag består av en person. Lönerna är sedan ett tag tillbaka utlagda på en samarbetspartner och vi söker nu dig som är som är trygg i lönefrågor och som vill agera länk mellan vår kund och deras lönepartner.
Dina hudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att stötta interna medarbetare med lönefrågor gällande tillexempel försäkringar, semesterdagar, föräldraledighet med mera. Du agerar ”ansiktet utåt” i organisationen och ser till att informera och strukturera information gällande personalfrågor med fokus på lön. Du kommer även ansvara för att samla in material till lönebyrån och kontrollera att allt ser korrekt ut gällande exempelvis bonus och löneökningar. Vidare är du även ansvarig för eventuella ändringar av kostnadsställe kopplat till lönekostnader.

Exempel på arbetsuppgifter:
- Svara på lönerelaterade frågor via mail och telefon
- Strukturera processer gällande personaladministration
- Agera länk mellan lönebyrå och intern personal
- Samla in material till lönebyrå, administrera löner och kontrollera preliminära löneutbetalningar så att allt är korrekt.

Om du dessutom har erfarenhet av att arbeta med ekonomi, exempelvis inom kundreskontran, och vill arbeta ca 50 % så finns det möjlighet till det.

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi ser gärna att du har god erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter och att du tidigare arbetat i en roll som löneassistent / personaladministratör. Det är av stor vikt att du känner dig trygg med att kunna svara på frågor och vara dina kollegor behjälplig. Du trivs i en roll där du har mycket kontakt med andra människor och där du får möjligheten att använda din talang inom service och pedagogik.
Som person är du ansvarstagande, strukturerad och stresstålig. Du ska kunna arbeta självgående och ta egna initiativ. Sist, men inte minst, önskar vi att du är en god lagspelare som stöttar dina kollegor och arbetar mot gemensamma mål.

Om Avanzera

Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Sökord: Löneadmininstratör, Lönekonsult, Löneassistent, Payroll, HR administratör, HR Koordinator, Personaladministratör

Besök oss gärna på www.avanzera.se 

Kontakt
Vera Wallentin