Rekrytering av ekonomiassistent/ fastighetsadministratör till Kungsvåningen

Kungsvåningen AB

Publiceringsdatum: 2021-02-26

Tjänstgöringsort: Nacka

Om tjänsten

Vi söker en positiv och engagerad medarbetare till en delad roll som ekonomiassistent och fastighetsadministratör till vår kund Kungsvåningen. Kungsvåningen är en bygg- och fastighetsutvecklingskoncern som äger, förvaltar och utvecklar fastigheter. Koncernen har varit verksam på den svenska bygg- och fastighetsmarknaden sedan 1987. Deras fastigheter återfinns i Storstockholm och Mälardalen och består av såväl kommersiella lokaler för handel och kontor som offentliga lokaler och bostäder. Koncernen består, förutom moderbolaget Kungsvåningen, av ett tiotal fastigheter i egna bolag samt dotterbolaget Kungsmontage Byggentreprenad. Kungsvåningen har sitt kontor i fina lokaler i Saltsjö-Boo/Nacka med bra kommunikationer. Tjänsten är på heltid och ska tillsättas så snart som möjligt.

Arbetsuppgifter

Tjänsten innebär att du kommer att arbeta brett inom ekonomi och administration och du kommer få möjlighet att utveckla dina kunskaper och erfarenheter inom respektive områden.

Du kommer arbeta med hela processen av leverantörsreskontra samt kund- och hyresreskontra vilket bland annat innebär månadsperiodiseringar och avstämning mot huvudbok.

Förutom rollen som ekonomiassistent kommer du även att arbeta med fastighetsadministration där dina arbetsuppgifter b.la kommer att bestå av hyresavisering och avtalshantering. Du kommer att ha tät kontakt med nya och befintliga hyresgäster i ärenden som t. ex uthyrning av bostäder, kontraktsskrivning, information till hyresgäster och felanmälanhantering.

Utöver detta ingår att vara backup för löneadministrationen av kollektivanställda och tjänstemän. I tjänsten ingår även viss kontorsservice i form av till exempel telefoni (mobil växel), posthantering och inköp av kontorsmaterial.

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som har någon form av utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet av liknande arbete inom reskontra och gärna även löne- och hyresadministration.

Vår kund arbetar i Hogia Ekonomi och Vitec Fastighet vi ser gärna att du har god systemvana och det är en fördel om du även är en van användare av Excel.

Som person är du prestigelös, noggrann och tycker om att utvecklas i ditt arbete. Samtidigt som du är en lagspelare har du förmågan att arbeta självständigt och snabbt sätta dig in i nya arbetsrelaterade situationer. I övrigt är du kvalitetsmedveten, lyhörd för synpunkter och engagerad i ditt arbete på alla plan.

Du trivs i en miljö med många kontaktytor både internt och externt. För att trivas i rollen och i gruppen ska du vara social och orädd för att lära dig nya system och arbetsuppgifter.

Varmt välkommen med din ansökan. Sök redan idag då urvalet sker löpande!

Om Avanzera

Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Besök oss gärna på www.avanzera.se 

Kontakt
Helena Elvin Guillemain