Operativ Inköpare

Avanzera AB

Publiceringsdatum: 2020-11-05

Tjänstgöringsort:

Om tjänsten

Vår kund ingår i en stor väletablerad el-grossistkoncern och nu hjälper vi dem att hitta deras nästa medarbetare till deras inköpsavdelning. Företaget har en positiv anda och alla anställda agerar med integritet och på ett etiskt korrekt sätt. Du kommer vara en del av ett inköpsteam på 5 personer där ni alla har ansvar för planering och varuförsörjning. Tjänsten är belägen söder om söder och är tänkt att tillsättas omgående.

Detta är till en början ett konsultuppdrag med goda möjlighet till anställning hos kund. Det innebär att du till en början kommer vara anställd av Avanzera och arbeta ute hos kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön innevarande månad samt betald semester och friskvårdsbidrag.

Arbetsuppgifter

Som operativ Inköpare arbetar du med att optimera företagets inköp utifrån olika el-relaterade produkter och tjänster. Du kommer att ansvara för några utvalda leverantörer och säkerställa deras inköp till företagets tre lager. Ditt huvudansvar kommer att vara beställa, analysera och underhålla befintligt sortiment enligt produktlivscykeln. Du kommer att ha ett nära samarbete med inköpsteamet och rapportera till inköpschefen.

Exempel på dina arbetsuppgifter:
- Beställa och underhålla befintligt sortiment samt specialartiklar
- Säkerställa tillgänglighet och kapitalbindning på centrallagret enligt givna mål
- Driva operativa förbättringar med leverantörerna och säkerställa deras leveransförmåga
- Analysera rapporter och statistik. Identifiera och driva förbättringsåtgärder
- Säkerställa riskavsättning på centrallagret, fokus på mål och aktiva produkter

Kvalifikationer och erfarenhet

Relevant högskoleutbildning inom inköp och logistik eller motsvarande. För att lyckas i rollen krävs några års praktisk erfarenhet av en liknande roll. Erfarenhet av att analysera data och tidigare arbetat mot uppsatta KPI. God systemvana samt goda kunskaper i Microsoft Office och stor vana av att hantera Excel. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande om du tidigare arbetat med process- och systemförbättringar.

Som person är du noggrann, strukturerad, analytisk och självgående. Du ska kunna uttrycka dig väl i både i tal och skrift. För att vara en tillgång till gruppen ser vi att du är engagerad, visa kamratskap och initiativtagande med god samarbetsförmåga. Är du en person som gillar förändringar passar du bra in, då företaget ständigt arbetar med förbättringar. Du har förmågan att se och åtgärda strukturella utmaningar i våra arbetsprocesser och gillar att analysera data.

Stämmer denna ansökan in på dig? Då uppmanar vi dig att söka tjänsten redan idag! Då tillsättandet ska ske så snart som möjligt, kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara ett par minuter, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan!

Om Avanzera

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera.

Besök oss gärna på www.avanzera.se 

Kontakt
Cecilia Wiborg
Kontakt
Malin Klingberg