Projektassistent till internationellt läkemedelsföretag

AvanzeraAB

Publiceringsdatum: 2020-09-24

Tjänstgöringsort: Solna

Om tjänsten

Vi söker en medarbetare till en av våra kunder som är verksamma internationellt och arbetar med snabbrörliga konsumentprodukter samt läkemedel. Detta är ett uppdrag med start så snart som möjligt och som beräknas pågå i ca 6 månader med möjlighet till förlängning. Tjänsten är stationerad vid det nordiska huvudkontoret i Solna.

Vi värdesätter starkt att du känner dig trygg i din anställning hos oss. Därför erbjuder vi alltid dig som medarbetare en marknadsmässig månadslön, pensionsavsättning, friskvårdsbidrag och anslutning till vårt kollektivavtal.

Arbetsuppgifter

Rollen som projektassistent innebär att du kommer att se till att det lokala, nationella och internationella riktlinjerna och policyerna inom företaget uppfylls, relaterat till specifika projekt. Samarbeta med tillverkare, auktoriserade representanter och globala team angående svensk, finsk, dansk, norsk lagstiftning och relaterade krav.

Förekommande arbetsuppgifter:
  • Etikett och bruksanvisning - granskning och godkännande samt hantering av dessa.
  • Uppdatering av databas.
  • Lokal ledning av projekt och relaterad kommunikation till alla intressenter.
  • Se till att medicinsk utrustning överensstämmer med lagstiftningen för deras tillgång till marknaden i Sverige, Finland, Danmark och Norge.
  • Identifiera regleringsfrågor och strategier, inom ramen för projektet, rapportera (på global och lokal nivå), för att undersöka och föreslå lösningar för att lösa dem.
  • Ge regelstöd för att säkerställa ett konsekvent samarbete med franchiseavtal och regleringsfrågor, och fungera som den viktigaste kontaktpersonen för alla frågor som rör projektets påverkan.
  • Samarbeta med lokala kommersiella, marknadsförings-, anbuds-, finans- och supply chain-team för att säkerställa felfritt genomförande av projektet och relaterade aktiviteter, och korrekt och snabb svar på intressentförfrågningar.

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll och har vana att arbeta med snabbrörliga konsumentprodukter. Som person är du ärlig, ödmjuk och prestigelös. Tillit, lojalitet och social är nyckelord för en potentiell kandidat. Kommunikativ och orädd att berätta att något är oklart eller om något fel skulle uppstå. Nyfiken och hög energi med hög ansvarsfullhet och stolthet att leverera högsta kvalitén. Det inträffar oförutsedda saker och det uppstår problem som måste lösas snabbt och smidigt, därför bör du vara analytisk och lösningsorienterad med en positiv grundinställning. SAP och Excel på hög nivå är fördelaktigt.

Har du erfarenhet från internationella bolag är det meriterande. Eftersom man arbetar nordiskt samt har engelska som koncernspråk är flytande engelska, tal såväl som skrift, en förutsättning samt att det ses som meriterande om du behärskar ytterligare ett av de nordiska språken. Du kommer att arbetar mycket i SAP samt behandla stora mängder data i Excel och goda kunskaper i båda verktygen är ett önskemål. Erfarenhet om EU: s krav på medicinsk utrustning samt erfarenhet inom medicinsk utrustning eller läkemedelsindustri ses som meriterande.

Om Avanzera

Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Besök oss gärna på www.avanzera.se 

Kontakt
Malin Klingberg