
Ekonomiassistent inom kundreskontra sökes till Kista
Avanzera AB
Publiceringsdatum: 2020-02-03
Tjänstgöringsort: Stockholm
Om tjänsten
Tillsammans med vår kund söker vi omgående efter en självständig ekonomiassistent inom kundreskontran. Detta är ett konsultuppdrag på heltid där du kommer att vara anställd konsult hos på Avanzera och arbeta ute hos vår kund. Det finns även möjligheter till överrekrytering hos kund längre fram.
Som arbetsgivare erbjuder vi dig en trygg anställning med kollektivavtal, fast månadslön och friskvårdsbidrag.
Vår kund är ett väletablerat företag med verksamhet i många länder. Du kommer att tillhöra det svenska huvudkontoret som är placerat i Kista.
Du kommer att bli en del av ett team om 12 personer där ni stöttar och hjälper varandra. Dock innebär tjänsten ett självständigt arbete med mycket frihet under ansvar. Som ekonomiassistent ansvarar du för kundreskontra och är delaktig i den löpande bokföringen.
Som arbetsgivare erbjuder vi dig en trygg anställning med kollektivavtal, fast månadslön och friskvårdsbidrag.
Vår kund är ett väletablerat företag med verksamhet i många länder. Du kommer att tillhöra det svenska huvudkontoret som är placerat i Kista.
Du kommer att bli en del av ett team om 12 personer där ni stöttar och hjälper varandra. Dock innebär tjänsten ett självständigt arbete med mycket frihet under ansvar. Som ekonomiassistent ansvarar du för kundreskontra och är delaktig i den löpande bokföringen.
Arbetsuppgifter
- Kundreskontra; påminnelsehantering, utredning av inbetalningar, uppföljning av utestående kundfordringar och kreditbedömning.
- Avstämningar
- Registervård
- Löpande supportärenden kring kundreskontra inom organisationen
- Avstämningar
- Registervård
- Löpande supportärenden kring kundreskontra inom organisationen
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som känner dig trygg i rollen som ekonomiassistent och har tidigare minst 2 års erfarenhet av kundreskontra. Som person är du positiv, flexibel och mån om att ge bästa möjliga service, både internt och extern. Du tar stort ansvar för ditt arbete och flaggar och frågar vid behov. Du har lätt för att ta in ny information och ser positivt på att sätta dig in i nya arbetsuppgifter.
Du är bekväm med att tala och skriva på svenska.
Du är bekväm med att tala och skriva på svenska.
Om Avanzera
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se
Ansökan
Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att höra av dig till konsultchef Vera Wallentin på telefonnummer 08-545 28 311 eller vera.wallentin@avanzera.se.
Ansökan
Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att höra av dig till konsultchef Vera Wallentin på telefonnummer 08-545 28 311 eller vera.wallentin@avanzera.se.
Besök oss gärna på www.avanzera.se

Kontakt
Vera Wallentin