Ekonomiassistent med erfarenhet av lönehantering, Solna

Avanzera AB

Publiceringsdatum: 2020-01-14

Tjänstgöringsort: Stockholm

Om tjänsten

Avanzera AB söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent med erfarenhet av lönehantering till deras ekonomiavdelning i Solna, med start omgående.
Vår kund är ett välkänt bolag inom läkemedelsbranschen och kontoret är beläget i Solna Strand med goda förbindelser via kollektivtrafiken. Du tillhör en ekonomiavdelning bestående av 5 medarbetare och rapporterar direkt till ekonomichefen.

Som konsult på Avanzera är du anställd av Avanzera men arbetar ute hos vår kund. För rätt person finns möjlighet till anställning direkt av vår kund vid avslutat konsultuppdrag. Uppdraget är på heltid.

Arbetsuppgifter

Ditt främsta ansvarsområde kommer att vara att agera kontaktperson gentemot företagets lönebyrå och bistå med lönerelaterad information, både externt och internt. Se nedan:
  • Lönehantering för ca 80 nordiska löner innefattande: Sammanställning av månadens underlag, kontroll av underlag, insättning av lön i bank samt efterarbete såsom bokningar av lönerelaterade konton.
  • Avstämning av lönerelaterade balanskonton
  • Nära samarbete med HR gällande tjänstebilar och pensioner.
  • Vissa kontorsrelaterade uppgifter såsom kontakt med leverantörer
  • Introduktion av nyanställda i lön och utläggsportal, traktamente etc.

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av lönehantering och som gärna arbetat som ekonomiassistent. Som person önskar vi att du är noggrann och strukturerad med en positiv och lättsam attityd. Du har inga problem att arbeta högt som lågt och är inte rädd för att ta egna initiativ och hugga i när det behövs. Då vår kund agerar på en internationell marknad ser vi gärna att du har goda kunskaper i det engelska språket.

Ansökan
Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten.
Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att höra av dig till konsultchef Anna Kalzén på telefonnummer 0700-905 491 eller anna.kalzen@avanzera.se.

Välkommen med din ansökan!

Om Avanzera

Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Besök oss gärna på www.avanzera.se 

Kontakt
Anna Kalzén