Kvalificerad ekonomiassistent till leverantörsreskontra

Avanzera AB

Publiceringsdatum: 2019-12-04

Tjänstgöringsort: Stockholm

Om tjänsten

Just nu söker vi på Avanzera efter en erfaren ekonomiassistent som vill ta sig an en bred tjänst som både innefattar leverantörsreskontra och löpande bokföring. Vår kund är ett stort internationellt bolag som sitter i trivsamma lokaler i Kista.

Vi söker dig som är en kvalificerad ekonomiassistent idag och är intresserad av en bred roll i ett trevligt bolag där du får vara med och utveckla samt bidra till organisationens framgång.
Vi värdesätter starkt att du känner dig trygg i din anställning hos oss. Därför erbjuder vi på Avanzera dig som medarbetare en marknadsmässig månadslön, pensionsavsättning, friskvårdsbidrag och anslutning till vårt kollektivavtal.

Tjänsten är en på heltid och uppdraget väntas pågå i minst sex månader!

Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
  • Leverantörsreskontra, verifiering, kontering och attestering i organisationen
  • Utbetalningar
  • Kontoavstämning
  • Momsrapportering
  • Utredningsarbete
  • Periodisering
  • Löpande bokföring

Kvalifikationer och erfarenhet

För att vara aktuell för tjänsten tror vi att du har god erfarenhet av reskontraarbete, är van vid att arbeta med svensk kontoplan och ser redovisning som ditt nästa steg! Har du erfarenhet av arbete i större ekonomisystem är detta också meriterande men ej ett krav. Då rollen är bred är det viktigt att du har en prestigelös inställning till att ta dig an uppgifter såväl högt som lågt.
Du är positiv, flexibel och har god samarbetsförmåga. Eftersom du som ekonomiassistent har många kontaktytor i och utanför organisationen, är det en stor fördel om du är social och kommunikativ.

Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten.

Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att höra av dig till konsultchef Vera Wallentin på telefonnummer 073-540 27 42 eller vera.wallentin@avanzera.se.

Välkommen med din ansökan!

Om Avanzera

Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Besök oss gärna på www.avanzera.se 

Kontakt
Vera Wallentin