Planeringsansvarig

Avanzera AB

Publiceringsdatum: 2019-08-21

Tjänstgöringsort: Stockholm

Om tjänsten

Vi söker för kunds räkning en erfaren planeringsansvarig till ett väletablerat byggföretag i söderort. Tjänsten är till en början en inhyrning men på sikt kan den övergå till en tillsvidareanställning hos kund.

Vi värdesätter starkt att du känner dig trygg i din anställning hos oss. Därför erbjuder vi alltid dig som medarbetare en marknadsmässig månadslön, pensionsavsättning, friskvårdsbidrag och anslutning till vårt kollektivavtal.

Arbetsuppgifter

Som planeringsansvarig ska du aktivt delta i utveckling av arbetssätt och metoder samt bidra till förbättringar inom företaget. Vara delaktig och bidra i företagets planering och aktiviteter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter handlar om att optimera orderflödet samt ruttplanera logistiska flödet genom att se till så rätt hantverkare är på rätt plats i rätt tid. Det innefattar analys/prognos av orderstock samt utforma optimerade arbetsrutt/leveransrundor samt leveransbevakning av material. Rollen innebär taktisk och operativ planering med nära samarbete med arbetsledare och hantverkare inom företaget men självklart även med kunder och leverantörer.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Order- & ruttplanering
- Prognostisering av orderstock
- Systematiskt följa upp och uppdatera ruttplanering utifrån förändringar
- Arbeta proaktivt för att kontinuerligt förbättra och kostnadseffektivisera det logistiska flödet. Identifiera flaskhalsar/rotorsaker som påverkar flödet samt proaktivt ge förslag på förbättringar
- Leveransspårning av material
- Daglig problemlösning
- Att hålla arbetsledare informerade om förändring i ruttplanering samt vilka varor som är slut samt hur det påverkar orderflödet
- Administration av varuflödet, bl. a. uppdatering av orderbekräftelser
- Bevaka ordererkännanden
- Registervård av orderstock samt kontinuerlig uppföljning att korrekt data är ifylld på order
- Systematiskt följa upp kontrakterade avtalsparters kostnader, kvalité och avtalsefterlevnad
- Upprätthålla relationer med bolagets kunder

Kvalifikationer och erfarenhet

För att trivas och lyckas i denna befattning så ska du ha 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi tror att man kanske har en kandidatexamen inom ekonomi, logistik eller motsvarande. Har du branschkunskap från byggbranschen alt. transport är meriterande.
Du är en van dataanvändare med fokus på Excel, där du har erfarenhet av pivottabeller och kan arbeta med stora mängder data. Goda tal-, läs- och skrivfärdigheter i svenska och engelska.

För att lyckas i rollen är du noggrann, analytisk och anpassningsbar vid förändring. Du är duktig på att strukturera och organisera ditt arbete. I arbetet ställs det krav på att kunna hantera rutinmässiga och administrativa arbetsuppgifter vilket är viktigt att du känner dig bekväm med. Du är kommunikativ och har ett naturligt sätt att kommunicera med medarbetare, kunder och leverantörer.

Om Avanzera

Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Besök oss gärna på www.avanzera.se 

Kontakt
Malin Klingberg