Handläggare till Omställningsfonden

Omställningsfonden

Publiceringsdatum: 2019-07-25

Tjänstgöringsort: Stockholm

Om tjänsten

Tillsammans med Omställningsfonden söker vi dig som passar i rollen som handläggare och vill arbeta i en liten men växande organisation.
Omställningsfonden är en kollektivavtalsstiftelse som jobbar med omställningsfrågor inom kommun- och landstingssektorn. De ansvarar för att människor får stöd inom ramen för två kollektivavtal som ger möjlighet till omställningsstöd för personer som sagts upp på grund av arbetsbrist. Avtalen ger även arbetsgivare möjlighet till förebyggande insatser för att undvika att medarbetare blir uppsagda. Omställningsfonden omfattar cirka 1,1 miljoner anställda. Med huvudkontor i Stockholm och rådgivare strategiskt placerade i hela Sverige bistår de anställda, uppsagda, fack och arbetsgivare i omställningsfrågor. Din arbetsplats är på huvudkontoret i Stockholm där organisationen sitter i trevliga lokaler på Södermalm i närheten av Slussen. Tjänsten är på heltid.

Detta är en rekrytering som genomförs via oss på Avanzera. Kund önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid.

Arbetsuppgifter

Som handläggare kommer du att arbeta med helhetsansvaret för handläggningar och dess processer. Du kommer dagligen ha en kontinuerlig dialog med arbetsgivare, jobbsökande samt rådgivare och din uppgift är att hantera deras förfrågningar och önskemål. All registrering sköts i CRM-systemet Lime. Tjänsten som handläggare är varierande och kan med tiden innebära att arbetsuppgifterna förändras, för att anpassas utefter verksamhetens behov och riktlinjer.

Exempel på arbetsuppgifter:

Handläggning inom KOM-KL avtalet
- Granskar och godkänner anmälningar
- Beslutar om ekonomiska förmåner
- Dialog med arbetsgivare i processer samt beslut

Administration
- Stöd till verksamhetskoordinator
- Kvalitetssäkring, UC-kontroller, uppföljning ekonomisk status och bedömning
- Mottagning och registrering av avtal och uppföljning av dessa
- Kallelser till utbildningsdagar
- Inbjudningar till frukost- och lunchmöten samt registrering av deltagare
- Bokning av konferenslokaler och fika/mat

Kvalifikationer och erfarenhet

Det är en stor fördel om du har erfarenhet av bedömningar och avtal. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat med administrativa processer som varit kopplade till ekonomi samt god systemvana. Du ska kunna formulera dig väl på svenska, i tal och skrift då det är dagligen kontakt via mail och telefon. Du har lätt för att ta till dig material/avtal samt göra bedömningar för att ta beslut. Det är meriterande om du har akademisk utbildning.

För att passa in i rollen som handläggare på Omställningsfonden ser vi att du är självgående, social, positiv, utåtriktad och har god administrativ förmåga. Det krävs att man är flexibel, prestigelös och förändringsbenägen samt gärna bidrar och är en del av utvecklingen av vårt framtida arbete. Du behöver vara noggrann, ansvarsfull för att lyckas i ditt arbete.

Har du frågor kring tjänsten, tveka inte att höra av dig till ansvarig konsultchef, Cecilia Wiborg på tfn 08-54528303.

Välkommen med din ansökan!

Om Avanzera

Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Besök oss gärna på www.avanzera.se 

Kontakt
Cecilia Wiborg