Cost controller för långt uppdrag med start i mitten på augusti

Avanzera AB

Publiceringsdatum: 2019-06-14

Tjänstgöringsort: Stockholm

Om tjänsten

Vi söker för kunds räkning en erfaren Cost controller för konsultuppdrag med start i mitten av augusti. Uppdraget är på heltid och förväntas pågå tom augusti 2020.
Vi ser gärna att du som söker har F-skattsedel men välkomnar även dig som söker en anställning.

Arbetsuppgifter

Som Cost controller kommer du arbeta i stora investeringsprojekt i tätt samarbete med projektledare. Rollen kommer att ha fokus på uppföljning av projektekonomin och prognosarbetet samt proaktivit föreslå åtgärder för att projektet ska kunna nå sina tid- och kostnadsmål. I arbetet ingår också att säkerställa så att projekten följer uppsatta processer för projektgenomförande och projektstyrning samt bidra till förbättrings- och effektivitetsarbete.

Rollen innebär att du driver och säkerställer en effektiv, kvalitetssäkrad process för rapportering, uppföljning och ekonomistyrning.Kvalitetssäkra och analystera utfall inom större projekt och ta fram prognoser och beslutsunderlag.

Kvalifikationer och erfarenhet

Obligatorisk kompetens/erfarenhet:
Vi söker dig som har minst 5 - 9 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter i stora projekt.
Goda kunskaper i projektmetodik, gärna PMI.
Har en gedigen erfarenhet av controlling och av att ha arbetat i en verksamhetsnära roll.
Du har en framstående ekonomisk förståelse för redovisning och controlling med en god känsla för både helhet och detaljer.
Akademisk examen med relevant inriktning inom ekonomi.
Du är en van användare av MS Office med fokus på Excel.

Meriterande kompetenes/erfarenhet:
Primavera, MS project, OPPM, Qlikview.
Erfarenhet av infastruktur och processindustrin.

Önskemål om personliga egenskaper:
God presentations- och kommunikationsförmåga.
Strukturerad och noggrann.
Lagspelare som samarbetar väl med projektledare och projektmedlemmar. Du kan också utmana och ställa rätt frågor till projektledare för att belysa utmaningar och risker i tidplaner och projektbudget. Du kan föra konstruktiva diskussioner med externa partners/leverantörer vid avstämning och uppföljning av kostnader.

Om Avanzera

Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Besök oss gärna på www.avanzera.se 

Kontakt
Frida Garding Lindstrand