Löneadministratör till världsledande företag i centrala Stockholm

Avanzera AB

Publiceringsdatum: 2019-05-22

Tjänstgöringsort: Stockholm

Om tjänsten

Vår kund behöver utöka sitt team med ytterligare en lönekonsult. En erfaren lönekonsult, 3-5 års erfarenhet från lönearbete. Vi söker dig som är motiverad, affärsintresserad och som har hög servicenivå. Du motiveras av ansvar och vill utvecklas inom lönerollen. Bolaget är en världsledande, global organisation och finns i ett 40-tal länder och erbjuder tjänster inom företag, fond och kapitalmarknaden. Här får du möjligheten att arbeta i en snabbrörligt internationell organisation där fokus är ständig utveckling. Du erbjuds möjlighet till personlig utveckling och konkurrenskraftiga anställningsvillkor.

Detta är en rekrytering med start så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid.

Arbetsuppgifter

I rollen som lönekonsult kommer du att arbeta med att hantera och sköta hela lönekedjan samt att jobba proaktivt för att säkerställa en högkvalitativ leverans till klienterna. Du kommer arbeta tätt tillsammans med övriga lönespecialister samt kollegor inom ekonomi & juridik. Kunden använder HogiaLön Plus samt Flex.
  • Löneadministration för främst utländska klientbolag
  • Stötta inom arbetsrättsliga frågor samt personaladministration
  • Framtagande av rapporter samt sköta korrespondensen med rådgivare
  • Delta i utvecklandet av erbjudandet inom lön och bolagets tjänster
  • Uppstart av nya klienter och kvartalsvisa avstämningar i projektgrupp

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som har en positiv inställning med god erfarenhet av hela flödet inom lönehantering. Du ska vara självständig i ditt arbete och tycka om att arbeta i team. Det är viktigt att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, själv strukturerar ditt arbete och driver processer vidare. För att lyckas och trivas i rollen krävs noggrannhet, flexibilitet och ha god förståelse för löneprocessen. Du har en lösningsorienterad attityd och ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra.
  • Eftergymnasial utbildning inom lön/lönehantering eller motsvarande relevant utbildning
  • Minst 3-5 års arbetslivserfarenhet inom lön
  • God systemvana


Du ska vara flytande i svenska och bekväm med daglig engelska i tal och skrift.
Varmt välkommen med din ansökan!

Om Avanzera

Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Kontakt
Cecilia Wiborg